יום ראשון, 8 במרץ 2009

יצירת דימוי עצמי מנצח

ביום שישי האחרון תומר, הבן שלי ואני השתתפנו בסדנה "יצירת דימוי עצמי מנצח" שאותה העביר ערן שטרן מנכ"ל חברת יוצא מהכלל. החוויה היתה מדהימה, עליה אני חייבת לספר לכם.

כששאלתי את תומר אם הוא ירצה להצטרף אלי לסמינר, מאוד שמחתי שהסכים, מכיוון שאני יודעת שהוא עובר עכשיו תקופה קשה עם עצמו ומבולבלת (גיל 16...), ובתוכי ידעתי שהשתתפות בסדנה מסוג זה יכולה לתרום לו המון. מכיוון שבעבר יצא לי לשמוע הרצאות של ערן, ידעתי שהסדנה יכולה להרים אותו למעלה. הדבר היחידי שחששתי הוא שבכל זאת, הוא נמצא בגיל העשרה, על כל מה שמשתמע מכך, והורים לילדים בגילאים אלו יודעים עד כמה לפעמים הילדים יכולים להיות עקשנים, בטוחים בדרך שלהם ולא מוכנים לשמוע או לקבל רעיון מההורים שלהם (אתם בטח מכירים את גילגול העיניים כשאנחנו מנסים להסביר). אבל, הוא הסכים ברגע שהצעתי וזו היתה חוויה מדהימה לשנינו.

לא רק שתומר הגיע עם ראש פתוח, ערן הצליח לסחוף אותו, ולהרשים אותו בצורה עמוקה מאוד ולגרום לו להיות פעיל, לרשום, לעשות את כל התרגילים ואף להיות מחוייב להמשיך את העבודה בבית במשך השבוע.

הפכנו להיות שותפי מחוייבות אחד של השני, כך שכל אחד מאיתנו בודק את השני אם עשה את תוכנית חמש הנקודות למימוש הדימוי העצמי המנצח. מבחינתי, עצם כך שתומר הוא שותף המחוייבות שלי, מחייב אותי לעשות אפילו יותר, מכיוון שאני מהווה דוגמה עבורו.

במהלך השבת הוא היה שמח, מלא אנרגיות וראיתי שהוא חשב על מה שעבר, מכיוון שמדי פעם היה מגיע לשאול אותי שאלה ומודיע לי שעשה תרגיל נוסף שנתן ערן.

ביום שישי בערב חגגנו כל המשפחה לאימי יום הולדת ונתנו לה כמתנה השתתפות ב"סמינר משיגי היעדים" של ערן. אימי שברגע הראשון חששה מהנסיעה לת"א לבד, שאלה מי יהיה מוכל להצטרף אליה לסמינר, ותומר ישר קפץ ואמר שהוא רוצה, כי הוא רוצה לעבור זאת שוב - אני כל כך שמחתי, כי הרגשתי שכאמא השגתי מה את מה שרציתי.

מבחינתי, מלבד זמן האיכות עם תומר והקשר הקרוב שנוצר בנינו, עברתי שינוי מדהים . הסמינר נתן לי המון תקווה. ראייה אחרת על מצבים שאני נתקלת בהם ומתמודדת איתם. ההרצאות המרתקות הועברו בצורה חוויתית, מאוד ויזואלית וכל כך פשוטה להבנה כך הדימויים שנתן ערן נכנסו לי עמוק לראש ופשוט כל פעם שאני נתקלת במצב מסויים הם קופצים ותמונות שהוצגו במהלך היום מוקרנות לי בראש. הבנתי בדיוק מה דרוש על מנת להצליח, האם אני יכולה והאם אני מוכנה - שתי שאלות בעלות משמעות רבה בתהליך. היום אני יודעת בודאות שאני גם יכולה וגם מוכנה ומתחילה תהליך מסויים.
הסדנה ארכה כ-5 שעות שעברו כל כך מהר בלי להרגיש.

היום אני יודעת שכל אחד חייב לעבור סמינר מסוג זה וממליצה מכל הלב.

תודה ערן!

תגובה 1:

  1. וואו!
    ילד בגיל כזה שנחשף לתכנים כאלה... איזה יופי!
    אני בטוח שכל נושא הדימוי עצמי שלו יוכל לקבל תנופה משמעותית בעקבות היחשפות חוזרת ונשנית לסדנאות ולתכנים כאלה

    השבמחק