יום שלישי, 17 במרץ 2009

אזהרה! מחקר שנערך בבריטניה טוען שהילדים שלנו

הם הדור הראשון שימות לפני ההורים שלו!
מפחיד לא?

בגלל התזונה המתועשת שהילדים היום נחשפים אליה מהרגע הראשון בו הם יכולים לאכול מזון מוצק, הם פיתחו השמנה מסוכנת ובעיות בריאות הקשורות לתזונה הגרועה כגון סוכרת (מסוג 2), בעיות במערכת הנשימה, החלשות של מערכת החיסון ועוד. מחלות שאף דור אחר לא היה חשוף אליהן מגיל כל כך צעיר, כי זה הדור הראשון שהחל לאכול אוכל מתועש וזוועתי כמעט מגיל אפס.

רוב ההורים מודעים לבעיה החמורה שבמתן אוכל מתועש, אבל בכל זאת ממשיכים לתת לילדיהם והתרוץ הוא חוסר זמן.

לפעמים רבים חושבים שהמעבר לתזונה בריאה כרוך בהרבה עבודה קשה מכיוון שכדי לאכול בריא צריך להכין לבד, ז"א לעמוד שעות במטבח, להשרות, לקצוץ, לערבב, לטגן ולבשל - למי יש זמן! הכי קל להוציא את הפיצה הקפואה או את השניצלים המעובדים ופשוט לחמם. פשוט להתפשר על חשבון הילדים שלנו.
אני לא רוצה אפילו להתחיל לספר לכם איזה זבל יש בפיצה הקפואה ובשניצלונים המוכנים, כי אני בטוחה שאתם יודעים.

מה שאני כן רוצה לספר לכם זה שאם אתם מבינים שהבריאות של ילדכם היא האחריות שלכם בלבד, ועד כמה זה חשוב לתת ילדים שלכם את האוכל הכי טוב שאפשר, אני בטוחה שתמצאו את הזמן להכין.

ולראייה אני רוצה לספר לכם על שיחה אמיתית שהתנהלה ביני ובין ביתי שלי באחת הפפעמים שהיינו בקניות בשוק והיא ראתה שמוכרים עלי גפן טריים:

שלי: "אמא, בבקשה תעשי למחר עלי גפן ממולאים לארוחת צהרים "
אני: "מתוקה שלי, האם את חושבת שיש לי זמן לגלגל עלי גפן?!?"
שלי: "אני אגלגל! את רק תכיני את המילוי"
אני: "באמת? או קיי, אני אכין את המילוי ואת תגלגלי"

וזה בדיוק מה שקרה. אתם חייבים להודות שעלי גפן ממולאים נחשבים למאכל מושקע ביותר (ואם עושים אותם נכון גם לבריא מאוד).

אבל, זה לימד אותי כמה דברים:
דבר ראשון - התארגנות נכונה היא המפתח. בהתארגנות נכונה אפשר למצוא זמן להכין אוכל בריא (אפילו ממולאים...)
דבר שני - אם אנו רוצים לחנך את הילדים שלנו לבריאות, וללמד אותם לאכול מאכלים בריאים, מאוד מומלץ לשתף אותם בהכנת האוכל. הם יכולים לעשות הכל וכדאי אפילו להתייעץ איתם ולשאול איך הם היו משפרים מאכל מסויים? מה הם היו מוסיפים? או מה היה גורם להם לאהוב מאכל שהם כרגע לא כל כך אוהבים?הם כל כך נהנים מהתהליך של ההכנה והשיתוף ונחשפים לטעמים חדשים.

כדי ללמוד על התארגנות נכונה ואיך להכין אוכל בריא לבד, אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לסדנת הבישול הבריא שתתקיים ביום שני, 23.3.2009, בין השעות 17:00 - 21:00



איילת

נ.ב. אני חייבת להראות לכם את העלי גפן שהתקבלו, ואת תהליך ההכנה. תראו אילו עלי גפן מקצועיים שלי עשתה - כל סבתא היתה מתגאה:







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
לקבלת מתנה - המדריך השלם לתזונה בריאה: http://ayeletnewhope.googlepages.com/ ד"ר איילת רוזנפלד PhD - בריאות טבעית ואיכות חיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה