יום ראשון, 11 ביולי 2010

מסע חיי


ביום שלישי בלילה אני יוצאת לדרך - מסע ללפלנד במסגרת מלכת המדבר. נגיע לקו רוחב 70 ונעבור בפינדלנד, שבדיה ונורבגיה. 2000 ק"מ של נופים וטבע.
בין כל ההתארגנויות למסע וההתרגשות העצומה, המפגש עם הצוות שלי בג'יפ, אריזת הציוד, פתאום הבנתי שכאשר אנחנו נמצאים במצב נתון, אין לנו ברירה אלא להסתגל ולהגיב בהתאם.
בימים האחרונים יצאתי לגמרי מאיזור הנוחות שלי, בידיעה שזו רק תחילת הדרך. אין לי ספק שמיום רביעי והלאה, אהיה במקום רחוק הרבה יותר מבחינת נוחות. לא יהיה לי נוח. זה בטוח. בלי מקלחות לפעמים (כך הבטיחו), בלי שרותים נוחים..., בלי איפור, בלי לסדר את השיער, בלי אוכל של אמא, כנראה גם בלי הרבה אוכל בריא (מלבד סלמון טרי...), בלי מיטה נוחה, בלי טלפון ומחשב, שינה באוהלים בטמפרטורה של 1- מעלות, אור יום במשך 24 שעות, רק עם תיק ענק שיש בו בדיוק, אבל בדיוק, את מה שצריך. לא יותר. אנחנו מוגבלות במשקל, כי אם לא, סביר להניח שהיינו מביאות את כל הבית. הג'יפ (והמטוס) לא סוחבים יותר מדי וזה מעולה שזה כך...

אבל, זה הכל זניח. התמורה היא כל כך גדולה שאני אפילו לא רואה את חוסר הנוחות. אפשר להסתכל על חוסר הנוחות כמחסום ולוותר על הכל מראש, אפשר לצאת למסע אבל לתת לחוסר הנוחות להכביד ולהעיק שם ברקע, ואפשר לא לראות אותו. לקחת את הנתונים שיש ולהבין איך, עם מה שיש, אפשר להסתדר, ואיך אפשר להפיק את המקסימום עם המינימיום שיש לנו.  אז לא נתקלח, ולא נעשה פן לשיער...נשים כובע ... ותהיה חוויה לישון באוהל, וכדי לא לקפוא מקור יש שק שינה מיוחד לטמפרטורות של 5- מעלות, בנוסף, יש שקיות חימום שזורקים לתוך שק השינה כדי להתחמם. ואם נצטרך להיכנס לשלוליות לחלץ את הג'יפ, יש נעליים מיוחדות...ואם נהיה רעבות אז ברור שאני לוקחת תמרים, תאנים, שקדים, אגוזים, ג'ינג'ר, מקלות קינמון ועוד ואפשר לנשנש תמיד, ופשוט אפשר למצוא פתרון לכל מצב.
החוויה, הנופים, החברה, הבנות, ההווי, המסלול, הנהיגה, השטח, היציאה מהשגרה, המנוחה מהעומס - הכל מתגמד ליד הקושי שיש לכאורה.

המסע הזה מבחינתי הוא משהו שונה לגמרי מכל מה שעשיתי עד היום. זו היתה בחירה שלי לצאת מאזור הנוחות ולהיכנס למקום שאף פעם לא הייתי בו. זו נראת לי חוויה ואתגר שבוודאות יביאו אותי למקומות אחרים.
אני יודעת עד כמה קשה לאנשים לצאת מאזור הנוחות ואני רואה זאת יום יום במסגרת העבודה שלי עם אנשים במעבר לאורח חיים בריא. הקושי הוא כל כך גדול שפעמים רבות מוותרים מראש.
העניין הוא שהתמורה היא עצומה. פתאום לחיות בלי כאבים, לחיות בלי תרופות, פתאום להיות מלאי אנרגיה, פתאום כיף לקום בבוקר, פתאום הג'ינס שהיה קטן עולה עלינו. התמורה היא כל כך גדולה שכל המאמץ שווה ותמיד אפשר למצוא דרך. לא טעים לאכול אורז מלא, זה מה שאני שומעת הרבה. פשוט לא נח להתחיל לאכול דברים שלא הורגלנו אליהם. אז מה אם האורז המלא לא טעים - אל תוותרו - מצאו סוג אורז אחר ומצאו מתכון טעים כי התמורה אח"כ היא עצומה.  וזו רק דוגמה אחת.

מתוך התובנות שהיו לי בעקבות המסע, ההמלצה שלי היא שתכניסו את עצמכם למקום של חוסר ברירה. התחייבו בפני אחרים (חברים, משפחה או כל דמות אחרת שאתם יכולים לסמוך עליה)  על השינוי שאתם רוצים לעשות ובקשו מהם להעמיד לכם מסגרת ולא לוותר. אין לי ספק, שכאשר תהיו במקום של חוסר ברירה תמצאו את הדרך הנכונה. וכמובן זכרו את התמורה בסוף.

אחד מהמורים היקרים שלי בתחום העסקי, אמיר הרדוף, מנכ"ל הרדוף ליווי עסקי, לימד אותי תמיד להגיע לכנס או לארוע עם שאלה, דילמה, שאני רוצה לקבל עליה תשובה. הוא תמיד אמר שאם אשאל את השאלות הנכונות, אקבל את התשובות הנכונות, ואם תהיה לי שאלה ספציפית, אין ספק שאקבל עליה תשובה.
בשבוע שעבר, במפגש עם כל הקבוצה לקראת המסע, אחת ההנחיות שקיבלנו היתה לכתוב יומן ולהעלות שאלה שהיינו רוצות לקבל עליה תשובה במהלך המסע.
וזה מה שעשיתי.
והתחילו לעלות המון שאלות, וניסיתי להתמקד ולהבין על מה בדיוק אני רוצה לקבל תשובה,  ובסוף אני יוצאת עם שתי שאלות  - אחת עסקית ואחת אישית, שעליהן אני רוצה לקבל תשובות. השקט שאהיה בו, ושינוי האווירה בוודאות יביאו אלי את התשובות.
מה שאני יכולה לומר לכם הוא שאין לי ספק שאחרי שאחזור, העסק עומד לעבור מפנה, ודברים מרגשים ומדהימים הולכים לקרות. אני כבר מתרגשת ומחכה לספר לכם.

אין לי מושג אם אוכל לכתוב לכם במהלך המסע (הרי אין לי מחשב), אז אם לא אספר לכם על החוויות בהמשך.
אבל כמו תמיד, אשמח לשמוע מכם, כאן למטה בתגובות.

שבוע נפלא
איילת

22 תגובות:

  1. איילת היקרה, האמיצה. בעיני היית נשארת ותהיי תמיד מלכה. אין לי ספק שהמסע הזה יקח אותך לרמה המלכותית הבאה. והמוני אנשים ימשיכו להיתרם מהידע, הכלים, הערך, האיכפתיות, הנדיבות, האהבה הגדולה, היופי והמתנות שאת מביאה איתך לעצמך ולכולנו!
    אוהבת אותך. ומחכה לפגוש אותך מחר בסמינר !
    שלך
    נילי דור האלה

    השבמחק
  2. כל הכבוד לך איילת, אני בטוחה שתעמדי באתגר, גם הפיזי וגם האישי/אישיותי, קטן עליך...

    השבמחק
  3. אילת יקרה מאד!

    אני מאחלת לך הנאה תהומית, סטואית, שמיימית. כל מה שתבחרי.

    גם לי מתחיל לדגדג לעשות מסע כזה.

    מקוה שתצליחי לשמור על אוכל בריא גם שם, ומאמינה שאחרי המסע תהיינה לך עוד לקוחות נאמנות :-)

    מחכה לשמוע כבר על החוויות.

    רונית
    http://www.imun-ishi.co.il

    השבמחק
  4. אני סקרן לקראות את ההפתתחויות שלך....
    שיהיה בהצלחה

    השבמחק
  5. גם לפני המסע - את מלכה אמיתית...
    מאחלת לך המון הנאה ובריאות!
    ענת ברקוביץ

    השבמחק
  6. בהצלחה, מצפים לחוויות מהמסע

    השבמחק
  7. לק"י

    בהצלחה רבה, וממתינה לחוויות!!!

    ורד, רוזה סוריה / נייד:050-4589719
    rosasurya1@gmail.com
    נומרולוגית יהודית, מטפלת רב תחומית בטכניקות יהודיות עתיקות ומלווה תהליכי צמיחה

    השבמחק
  8. איילת יקרה,
    מאחלת לך הצלחה, הגשמה, הנאה רבה והרבה שקט. זמן לעצמך.
    מחכה בסקרנות שלמוע על המסע ועל השינויים האישיים והעיסקיים - כל אשר תאווי לחלוק ולשתף.
    בהצלחה
    עפרה ולדמן
    ליווי בתהליכי חיים

    השבמחק
  9. איילת יקרה,
    רק לאחרונה אני מתוודעת לכך שיצירה באה מתוך שקט, כמה נפלא זה שאת לוקחת את השקט הזה לעצמך, כמה נפלא זה שאת לא ממתינה לדברים שיבואו אלייך אלא יוצרת אותם בחייך, את ממש מעוררת השראה!
    מרב כהן

    השבמחק
  10. איילת -את יוצאת למסע של התפתחות רוחנית , הרמב"ם אומר כשפיו וליבו של האדם שווים, שוררת הרמוניה בגופו, כי הוא ממלא צו ליבו . באימון אנו מכנים זאת :
    אינטגרטי- וזה מה שאת עושה לעצמך עכשיו במסע !

    המשיכי להיות נאמנה לליבך וללב האחרים דרך כל עשייתך .

    יהל ששמעה אותך בכנס של אמיר

    השבמחק
  11. ממש ממש מסע קסום ומרתק. והענות לכימיהה הפנימית שלך.
    מאחלת לך מסע טוב טוב.

    השבמחק
  12. תודה לכולכם כל התמיכה, הפירגון, המילים החמות.
    ההתרגשות שלי בשיאה, והמילים של כולכם מאוד מחבקות.
    לכל מי שמדגדג לעשות כזה מסע - עוד לא עברתי אותו, לכן עדיין לא יכולה להמליץ על המסע עצמו, אבל כל השלבים לפני כן, חוויה עצומה - מהמיונים ועד לרגע זה, יומיים לפני. אין לי מילים לתאר מה אני עוברת, גם לבד וגם עם צוות המסע, וממליצה לכל אחת בחום.
    איילת

    השבמחק
  13. מי כמוך איילת!

    את חיה את מי שתמיד חלמת להיות!
    איילת, את שם מגשימה במלוא הדרך.
    כל הכבוד. שאפו! את מקור להשראה.

    אהבתי שכתבת "לשים עצמי במצב של חוסר ברירה"
    להתחייב כלפי עצמי, זו ה מחוייבות ב הא הידיעה.

    תהני במסע.
    הנאה תוביל להנעה!

    ניפגש כשתחזרי,

    עופר מלמד
    www.omelamed.co.il

    השבמחק
  14. איילת יקירתי
    בעייני את מזמן מ ל כ ה !!!!!!!!!!
    מאחלת לך לחזור עם תשובות הנכנונות לך.
    אני יודעת בוודאות כי תהני מאד מהמסע במדבר.
    מאחלת לך כיייייייייייייף אחד ענק.
    אוהבת
    שולה זהיב

    השבמחק
  15. איילת סעי בשלום ושובי בשלום בבריאות ועם מטען של חוויות .תשובות ותמונות מהמסע דרך צלחה

    השבמחק
  16. בהצלחה איילת, תהני מהחוויה עד תומה.
    אמיר

    השבמחק
  17. איילת יקרה, לא מזמן הצטרפתי לקהל התלמידים שלך בינתיים באינטרנט ואני נהנית מכל רגע. מאחלת לך את כל הכיף שבעולם ! כל כך ממלא בהשראה מה שכתבת על אזור הנוחות והיציאה ממנו וכל כך נכון ! מחכה בקוצר רוח לשובך ממרחבי הטכע הקסומים, תהני ! זהבה

    השבמחק
  18. סלחו לי אם לא אצטרף למקהלת המעודדים:
    כולם מפרגנים ואני תוהה, מה המיוחד הזה במלכת המדבר? האם זה לא יציר תקשורת המקדשת את העצמיות יתר על המידה? במה שונה מלכת המדבר מכל טיול שאבחר? ואם אני יוצאת לטיול עם בן זוגי לגליל או להרים ביוון, האם אני לא מלכה? מה הענין שגורם לטיול הזה להיות ממותג כטיול של "מלכות"? או אולי זה סתם טיול של עשירות וסלבריטאיות??

    אני חושבת שהתמודדות אמיתית עם אתגרים זה לא לצאת לטיול מלכות עם ג'יפים מהודרים. התמודדות אמיתי זה להחליט לעשות שינוי בחיים ולרדת למשל 100 קילו בעזרת רצון, נחישות, תזונה נכונה וספורט. לקחת את איכות חייך בידיך ולעשות שינוי מהקצה לקצה בבחירת מקצוע חדש (שדורש השקעה, אבדן הכנסה והתמודדות עם האתגר), לקחת עצמך מחיי עוני, לעבר חיים מלאי הישגים ואתגר, להגמל מסמים קשים ולההפך לאדם המטפל בנוער המשווע לעזרה..אני מכירה אנשים שעשו שינויים כאלה ולטעמי.. הם המלכים האמיתיים.

    השבמחק
  19. לאנונימית מהתגובה האחרונה.
    אני ממש מזדהה עם תגובתך. לעשות שינוי בחיים, גם אם לפעמים הדבר נכפה עלייך(שכול במשפחה למשל),ולא להשבר, זו גדולה של האדם....

    השבמחק
  20. אומרים שהכל מתחיל בראש ובגישה. אומרים שכל בעיה היא אתגר.אין ספק שעם הגישה והראש החיובי את תעברי מסע חיים זה כמו גדולה ואף תצאי מכך הרבה יותר גדולה מכפי שאת מכירה את ובעצמך. רכשי המון חוויות גילויים וגילויים בהצלחה מלי

    השבמחק
  21. יודעת על מה את מדברת כשאת מדברת על המסע של החיים. אני יצאתי למסע כזה לפני מספר שנים, לא מלכת המדבר אלא סתם נסיעה להודו, בלי לדעת מה ואיך וכמה, ובסופו של דבר הייתי שם ארבע שנים, וזה שינה את החיים שלי לחלוטין!!! שיהיה לך הרבה כיף, טונות של חוייות והכי חשוב - הנאה מכל רגע, קל או קשה, נעים או לא כל כך...

    השבמחק