יום שני, 21 במרץ 2011

המטרה - גוף צעיר ב- 15 שנים לפחות


Image: Salvatore Vuono / FreeDigitalPhotos.net


עוד 4 שבועות אני חוגגת את יום הולדתי ה-45.
היום אני מבינה ש-45 זה רק מספר והגיל האמיתי שלי, התפקוד האמיתי של הגוף שלי, יכול להיות 15 שנה יותר או פחות. ז"א שאני היום יכולה לתפקד כבת 60 או כבת 30 (הידד!!). אני היחידה שבוחרת.
מה זה אומר?

ישנם 3 גילאים לכל אדם:
  • גיל כרונולוגי
  • גיל ביולוגי
  • גיל פסיכולוגי
הגיל הכרונולוגי -  בא לציין כמה שנים אנחנו כאן על כדור הארץ. הוא מתייחס לתאריך בו נולדנו וכל פעם שכדור הארץ מקיף את השמש, עוברת שנה נוספת והגיל הכרונולוגי שלנו גדל בשנה.
גיל ביולוגי - רמת התפקוד של מערכות הגוף. היום ניתן למדוד ולבדוק איך מתפקדות כל מערכות הגוף והאם הן מתפקדות בהתאם לגיל שלהן. הגיל הביולוגי שלנו יכול להיות 15 שנה יותר מהגיל הכרונולוגי או 15 שנה פחות. ז"א שאם אנחנו בני 40, מערכות הגוף יכולות לתפקד כמו אדם בן 55 או אדם בן 25, זה הטווח.
גיל פסיכולוגי - חוויה אישית שלנו שמתייחסת לאיך אנחנו מרגישים.

על הגיל הכרונולוגי אין לנו שום השפעה כי זהו בסה"כ מספר. אם אנחנו מתייחסים לגוף שלנו ע"פ הגיל הכרונולוגי שלנו, סביר להניח שנרגיש חסרי אונים, כי לא נצליח לעצור את הזמן מלכת.
ההשפעה שלנו העיקרית היא על הגיל הביולוגי. לשם אנחנו צריכים לכוון. על גיל זה אנחנו חייבים לשים דגש ובו להתמקד.
המטרה היא להביא את הגוף למצב בו הוא צעיר ב-15 שנים, ז"א שהגיל הביולוגי שלנו נמוך ב-15 מהגיל הכרונולוגי שלנו.


מדענים בריטים גילו פערים גדולים בין הגיל הרשום בתעודת הזהות, הגיל הכרונולוגי, למצב הפיזי של הנבדקים והגיעו למסקנה שאפשר להוריד את הגיל הביולוגי ע"י שינוי ההרגלים.
זה ממש לא משנה כמה נרות היו על עוגת יום ההולדת שלכם בפעם האחרונה, ע"י חיזוק התהליכים הבונים בגוף, והפחתת הנזק, לא רק שאפשר להאט את תהליך ההזדקנות, אלא גם אפשר לתקן נזק שכבר נוצר ונזק שנוצר יכול להתבטא בעודף משקל, בעיות לב וכלי דם, מערכת חיסון חלשה והתקררויות תכופות ואפילו גם סרטן.


איך נעשה את זה?
התוכנית להורדת הגיל הביולוגי צריכה לכלול 4 אספקטים:
1. תזונה - להחליף את פרמידת המזון שהורגלנו אליה - לבסס את התזונה על ירקות, קטניות, אגוזים וזרעים
2. להכניס פעילות גופנית לאורח החיים
3. לשחרר לחץ
4. לאהוב

ארבעת רכיבים משמעותיים ביותר. אין רכיב אחד שהוא יותר חשוב מהשני, כי אם סינרגייה בין כל הפעולות האלו.

ביום שלישי הבא אני מקיימת ערב שכולו מוקדש לבריאות ולתזונה. 3 שעות מלאות בתובנות.

מזמינה אתכם להצטרף אלי. לפרטים והרשמה:
http://www.healthyfamily.co.il/117036/health

המון בריאות
איילת

תגובה 1:

  1. סוף סוף אני מגיעה-חבל שהתעקבתי זמן רב מידי בתוכנית של אופירה שאול שאין בה שום הנחיה לאוכל בריא או מתאים לחולי סכרת לחץ דם ושומנים גבוהים
    מירי

    השבמחק