יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

דרך גאונית להשיג שיתוף פעולה עם הילדים

אחת ההתמודדויות המשמעותיות שיש להורים בדרך לתזונה נכונה היא שהם לא מצליחים לשכנע את הילדים לנסות מאכלים חדשים ולעבור לתזונה בריאה.
הדרך לעשות את זה ולהשיג שיתוף פעולה עם הילדים הוא דרך כיף, משחק והנאה.
היום אני רוצה לספר לכם על דרך מעולה שתביא לשיתוף הפעולה שלהם.
גייסו אותם להיות "מבקרי המתכונים" שלכם, ובקשו את חוות דעתם, בדרך גאונית, שתביא אפילו ילדים בררנים ביותר לטעום!
איך?
הכינו מתכון חדש ובקשו מהם חוות דעת תוך מילוי הטבלה המצורפת שהכנתי עבורכם:
בטור הראשון רשמו את שם המתכון שהכנתם (אורז מלא/אפונה/שעועית/ברוקולי/בטטה וכו'...)
באחד משלושת הטורים הבאים: "אני אוהב מאוד" "בסדר" ו- "לא תודה"
הילד מסמן סימן אחרי שבדק וטעם. 
הטור האחרון הינו הטוב ביותר – זהו טור הפרס! אחרי כל טעימה מקבל הילד כוכב. לאחר שצבר 5 כוכבים, או 10 (או כל דבר כמות אחרת שתחליטו) הוא מרוויח פרס.

הפרס צריך להיות מותאם לגיל הילד. ניתן להשתמש ברעיונות שונים כמו מדבקות, צבעים, מטבע או אפילו יציאה לבילוי של כיף.


חשוב! 
רק מי שטועם לפחות ביס אחד מכל מאכל הביס שלו נכלל בטבלה. כך הם טועמי מכל דבר.

הנה מה שלקוחה יקרה, שירי לופוביץ, מנכ"ל "רוצים השניים" כתבה לי -
"אצלנו, הרבה פעמים כשהם מסתכלים על משהו ומסרבים לטעום, אני שולפת דף עם טבלה... ואחרי שהם טועמים, פתאום מגלים שזה טעים ומבקשים עוד...ואז אני מודה בליבי לאיילת שנתנה לי את הרעיון..." אצל שירי בבית, אחרי שעבדו עם הטבלה, הם הגדירו את הטורים כך: 1- איכסה ביכסה! 2- לא כל כך טעים 3- בסדר 4- טעים מאד 5- יאמי יאמי, הכי טעים בעולם!
הכוונה היא - לעשות כיף!!!
ספרו לי כאן למטה איך אתם הצלחתם להשיג שיתוף פעולה עם הילדים, אשמח לשמוע על רעיונות מקוריים שלכם.
והנה הטבלה:
 אז הנה  - לחצו כאן כדי להוריד את הטבלה
תהנו
והמון בריאות
איילת

2 תגובות:

  1. רעיון נפלא !!!!!

    מעכשיו אני מאמצת אותו:)

    השבמחק
  2. רעיון גאוני איילת, נראה לי שיעבוד גם על הזאטוט בן ה 12 שלי :)

    השבמחק