יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

מה יש לי במקרר?

בזמן האחרון נשאלתי די הרבה - מה יש לך במקרר? מה יש לך בארונות? איך את מתארגנת? מה את מבשלת?
אז ככה:
כך נראה המטבח שלי כשאני חוזרת מהשוק
היום יום חמישי, כבר אין הרבה במקרר אבל עדיין יש כמה דברים טובים. מחר אני בשוק ממלאה את המאגרים לשבוע :)
מהו הקו שמלווה אותי כדי שאוכל בכל רגע שאבחר לאכול אוכל בריא?
מילת הקסם היא מלאי. אני אוהבת שיש לי מלאי של דברים טובים. יש דברים שיכולים להשתנות משבוע לשבוע, בהתאם לעונה, אבל יש דברים שתמיד יהיו לי במלאי.
ולמה?  כי אני אוהבת שיש לי מתחת ליד בצורה מאוד זמינה כל פרודוקט שאצטרך על מנת שבכל רגע נתון אוכל להכין ארוחה בריאה.
תמיד יש לי : בצל, בצל אדום, שום, לימונים, בטטות, עגבניות, מלפפונים, פלפלים, פטרוזיליה, כוסברה, חסה, תרד או מנגולד, אורז מלא, קוסקוס מלא, פסטה מקמח מלא, פתיתים מקמח כוסמין ועוד
ויש דברים שאני קונה ע"פ העונה לפי מה שיש בשוק: השבוע קניתי פטריות שמפניון שהיו מקסימות ויפות, שומר, ברוקולי, בצל ירוק ולפת, לפעמים אני קונה אם יש כרובית, שעועית ירוקה, קישואים, דלעת, חצילים, סלק ועוד.
אני משתדלת להכניס כל שבוע ירק מיוחד כזה, אבל אני יודעת שלא יצא לי לבשל כל שבוע גם כרובית וגם שעועית ירוקה וגם פטריות וגם חצילים וגם דלעת וגם קישואים (אלא אם כן זה מרק ירקות שמכיל הכל) ולכן אני קונה כל שבוע שניים או שלושה דברים מיוחדים.
כמו שאמרתי השבוע היה לי במקרר פטריות, בצל ירוק, תרד, שומר, ברוקולי ולפת. ומה עשיתי עם זה השבוע?

יום אחד לארוחת ערב היה מרק פטריות:
1 בצל קצוץ
3 שיני שום קצוצות
500 גר' פטריות שמפניון חתוכות לפרוסות
1 ליטר ציר ירקות
שמן זית
מלח, פלפל
חלב סויה
אופן ההכנה:
לטגן את הבצל בטיגון הפוך (בלי שמן) עד שמקבל גוון זהוב.
להוסיף את שמן הזית, השום והפטריות ולהמשיך לטגן עד שהפטריות מתרככות.
להוסיף את ציר הירקות ומלח ופלפל ולבשל כ-20 ד'.
לטחון את התערובת (אני משתמשת בבלנדר מוט).
להוסיף חלב סויה ע"פ הצורך (לפי כמה דליל או סמיך אתם רוצים שהמרק יהיה)
לתקן תיבול ובתאבון
 ויום נוסף פסטה מוקרמת עם פטריות וצנוברים:
1 חבילת פסטה מסוג פנה
1 בצל קצוץ
4 שיני שום קצוצות
400 גר' פטריות שמפניון קצוצות
6 פטריות שיטאקי מיובשות
חופן צנוברים
חלב סויה
1 פלפל חריף קצוץ
מלח
אופן ההכנה:
להשרות את פטריות השיטאקי במים רותחים
לבשל את הפסטה ע"פ ההוראות על האריזה
לטגן בצל בטיגון הפוך. לאחר 4 ד' להוסיף את הפטריות, פלפל חריף. לבשל עוד 10 ד'.
כאשר התרככו פטריות השיטאקי לקצוץ אותן (להסיר את הגבעולים כי הם קשים לאכילה) ולהוסיף לסיר כולל נוזלי ההשרייה. להוסיף 1 כוס חלב סויה ומלח. לכסות את הסיר ולבשל כ-10-15 ד' עד שכל הנוזלים התאדו. להוסיף עוד כוס חלב סויה ולגרד את תחתית הסיר על מנת למצות כל דבר שנדבק. לבשל עוד 2-3 ד'.
להוסיף חצי מחבילת הפסטה המבושלת, לערבב ולהגיש.

  • ועשיתי גם ביצה מקושקשת עם מעט פטריות, בצל ירוק ותרד לאחת מארוחות הערב
  • אתמול לארוחת הצהריים השתמשתי בשאריות מהפסטה שבישלתי יומיים לפני כן (ששמרתי ללא רוטב) עם שומר ובצל סגול צלויים בתנור עם שמן זית, שום טרי ותימין מיובש וברוקולי טרי.
זה קל וזה מהיר כשהכל זמין ונמצא בבית.
הסוד הוא להחליט מראש מה רוצים לבשל השבוע ואז לצאת לשוק, אבל בשוק להיות עם ראש פתוח על מנת לבדוק את מה שטרי השבוע, לקנות אותו ולהכניס אותו לתפריט השבועי.

כתבו לי כאן למטה איך אתם מתארגנים, ומה אתם עושים, אשמח לשמוע רעיונות חדשים.
בתאבון!!!

תגובה 1:

  1. עשיתי מרק פטריות וחיפשתי בגוגל לגבי מרק בלי חלב - איזה כייף היה למצוא את המתכון שלך!
    נתי

    השבמחק