יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

למה תרמתי את גופי לאומנות?

בהתחלה זה עוד היה כיף...
השבוע עברתי חוויה חזקה ביותר, שלא היתה לי קלה, וגרמה לי להבין בצורה חד משמעית מהו הלמה שלי. הבנתי בדיוק למה כל כך חשוב לי לעשות כל מה שאני יכולה על מנת ליצור לעצמי חיים בריאים.
השבוע, שלי בתי קיבלה פרוייקט במסגרת שעור אומנות בביה"ס וביקשה ממני לעזור לה. יותר נכון היא ביקשה ממני לתרום את פני לפרוייקט. היא היתה צריכה להכין תבנית של מסכת גבס, תבנית של פנים, ושאלה אם אהיה מוכנה שהיא תיצוק את הגבס עלי. כמובן שלא התנגדתי, להפך, אמרתי לה שאני רוצה, כי זו נראתה לי חוויה כיפית ורציתי להתנסות.
התיישבנו בהתלהבות ליד השולחן, עם תחבושות הגבס, וקערת מים ענקית ושלי התחילה להניח את הרצועות על פני. בהתחלה זה רק היה קר ורטוב, אבל מהר מאוד הגבס התחיל להתייבש ולהתקשות והתחלתי להרגיש חוסר נוחות. שכבות הגבס התחילו להערם, עוד שכבה, ועוד שכבה והתחילו לכסות את כל הפנים.
מתחילה להרגיש לא נח
פתאום לא יכולתי לחייך, לצחוק, ואפילו לדבר. יותר מזה, התחלתי להרגיש שקשה לי לנשום. זה חונק אותי. אני לא גמישה, אני לא חופשייה. השפתיים התייבשו ואני לא יכולתי אפילו להוציא את הלשון וללקק אותן כדי להרטיב אותן קצת. זה היה מפחיד. הגיע הרגע ששלי אמרה לי שהיא צריכה לכסות גם את הפה דבר שגרם לי לחרדה עצומה. גם כך אני בקושי יכולה לנשום, אז גם לכסות את הפה? לא הייתי מסוגלת וויתרנו על זה...
זה היה מוזר. אני הרי ידעתי שזה גבס, ואני יכולה להוציא אותו בכל רגע שאני בוחרת. אני הרי ידעתי שלא יקרה לי משהו בלתי הפיך, אני הרי ידעתי שעוד חצי שעה הכל יגמר, אבל בכל זאת, לא יכולתי לנשום. זה חנק אותי, ולא בגלל שלא הגיע אלי אוויר וחמצן, אלא בגלל שהרגשתי שאני לא חיה. אני מוגבלת.
אני חשבתי שזה יהיה כיף ומשחק והתברר לי שזה היווה עבורי שעור חזק מאוד לחיים. תמיד ידעתי שאחד הערכים החשובים מבחינתי הוא חופש. מה שמניע אותי ומכוון אותי בחיים זו תחושת החופש שאני חייבת להרגיש. אני רוצה להיות חופשייה לגמרי בכל אספקט בחיים. אני לא מסוגלת להיות מוגבלת ופתאום הבנתי עד כמה זה חזק עבורי. זה בדיוק הלמה שלי. זה הכח המניע שלי.
מרגישה חנוקה...
כולנו יודעים שאם אין לנו סיבה משמעותית לעשות משהו, לא נעשה אותו. לכן לכך כך הרבה אנשים נכשלים להכניס פעילות גופנית לחייהם או לאכול נכון או להפסיק לעשן. זה קשה עבורם והם לא רואים באמת מה זה יתן להם. אין שום דבר שמניע אותם וגורם להם לצאת מאזור הנוחות. לצערי בד"כ הכח המניע לשינוי מגיע רק כאשר נכנסת טראומה לחיינו, ואז, כשזה נראה מאוחר מדי, או שאין ברירה, רק אז אנשים משנים הרגלים. אבי ז"ל לדוגמה עישן שנים רבות וטען תמיד שהוא לא יכול ולא מסוגל להפסיק לעשן. ברגע בו התבשר שהוא סובל מבעיית לב קשה, באותה השנייה הוא הפסיק לעשן, וזה לא היה לו כל כך קשה. עד אז הוא פשוט לא רצה. לא היה לו שום כח מניע, לא היתה לו שום סיבה מספיק טובה להפסיק.
חופשייה מחדש...
אני תמיד ידעתי שמה שמניע אותי בכלל בחיים הוא החופש. תחושת החופש שאני רוצה לחיות בו. השעור הפעם רק חידד לי עד כמה.
אני מזמינה אתכם לבדוק מהו הלמה שלכם? כל אחד והכח המניע שלו. מה יגרום לך לעשות הכל כדי לחיות בריא, מה יגרום לך לעשות את כל מה שדרוש? להשקיע זמן, להשקיע אנרגיה בשינוי, להשקיע כדי לללמוד, לאכול מאכלים שלא כל כך מכירים, להכנס למטבח ולהתחיל לנסות לבשל עם מרכיבים חדשים, להשתתף בקורסים, לקרוא, להקשיב, לשאול, להתמודד עם אנשים ספקנים שבסביבה שלך, להתמודד עם הדרישות של הילדים ועוד. אם הלמה הוא לא חזק באמת, אתם לא תעשות את זה.

כתבו לי כאן למטה - מהו הלמה שלכם? אני אשמח מאוד לשמוע

בנוסף, מזכירה לכם שבתאריך 4.12 מתקיים הסמינר המקיף "הבית הבריא":
http://www.healthyfamily.co.il/117036/healthyhouse

המון בריאות
איילת

9 תגובות:

  1. הלמה שלי הוא פשוט מאוד - משפחה בריאה ...

    השבמחק
  2. שלום איילת
    לפני שאלת הלמה... הרגשתי מאד חזק מסר אחר ואינני אומרת שזה מסר עבורך דווקא . המסיכות שאנו עוטים על עצמנו מבלי שנרגיש חונקות אותנו, בדיוק כפי שתיארת .ממש תגובה חרדתית .הןמונעות מאיתנו את החופש להיות אנחנו.

    השבמחק
  3. אוי איילת. את מדברת את עצמי.
    אני שכירה. יותר מדי זמן. והכאב הגדול הוא חוסר החופש.
    חוסר חופש להחליט מתי אעבוד, על מה אעבוד, מול מי אעבוד, וכמה כסף אקבל על זה

    המניע שגורם לי לשבת עד השעות הקטנות של הלילה וללמוד חומרים שיאפשרו לי עבודה כעצמאית הם בדיוק אלה.
    רוצה לכוון את עצמי, לשלוט בגורלי, להתבטא בכל פה במדיה הלא תיאמן הזו, האינטרנט.

    השבמחק
  4. וואווו....זה חתיכת שיעור מעורר....מתחברת מאוד לפחד לא להיות חופשיה,וגם למסכה שהולבשה עלי או הלבשתי על עצמי מרצון..זה מעיק ,חוסם,חונק ומייצג רק את הקליפה שאני ולא את תוכי ..תודה לך איילת, ממקום בילתי צפוי הבאת התעוררות מחשבתית רחבת היקף.

    השבמחק
  5. מיטל רביב תיבון25 בנובמבר 2011 בשעה 4:51

    הלמה שלי הוא פשוט לחיות גם אם זה כיף גם אם נעים וגם אם קשה ,לחוות את החיים כפי שהם...
    אני אגב הבחורה ששלחה את השאלה שעליה פרסמת את הבלוג על -"איך לא להיות מושפעים מהסביבה בה אנו חיים על מה אנו מכניסים לפה?" תודה איילת שהתחיחסת בצורה מלאה על שאלה זו :)
    מיטל רביב תיבון

    השבמחק
  6. יעל אור-בי (הורביץ)26 בנובמבר 2011 בשעה 4:05

    איילת יקרה,
    את פשוט גדולה מהחיים... נכנסת כאן לנישה אדירה...
    שלה אינסוף 'פנים'... מאחורי 'המסכה'... כל אחד
    אמור לקחת זאת למגירות חייו ולבדוק היכן הוא מתחבר
    לסיפור המדהים והעמוק הזה... ועד היכן מוכן לשים
    'פלסטר' על תחום זה או אחר בחייו... אפשר לכתוב
    על כך מאחר שלם... איני רוצה לגזול מידי מקום...

    כל הערכתי ואהבתי על כל אשר את עושה ופורשת לפנינו...

    יעל, ירושלים

    השבמחק
  7. יקרים,
    תודה על התגובות.
    אבי יקר - אחד מהכוחות החזקים שמניעים אותנו הם היקרים לנו, ומשפחה בריאה הוא "למה" חזק ביותר.

    אנונימית יקרה, את צודקת לגמרי - המסכות שלנו שאנחנו עוטים על עצמנו לא במודע, חונקות אותנו. הכח הוא להעלות אותן למודעות ולהסיר לאט לאט.

    אנונימית יקרה - יישר כח על הנכונות להביא שינוי כי משהו לא זורם כמו שמתאים לך. הדבר הכי קשה זה לעשות פעולות שיוציאו אותנו מהמקום שלא טוב לנו בו. ללמוד חומרים עד השעות הקטנות של הלילה רק מראות לי כמה את נחושה לשנות ועל זה קבלי את מלוא הערכה שלי.

    ביליק יקרה, תודה! נסיוני לימד אותי שהתעוררות מחשבתית מגיעה ממקומות שלא חשבנו עליהם. תודה על שציינת זאת.

    מיטל יקרה - ה"למה" שלך חזק מאוד - לחוות את החיים כמו שהם - עם הטוב ועם הקשה יחד. זה משהו שקשה לרבים. הרצון לשנות בד"כ חזק יותר וחוסר הסיפוק הוא זה שבד"כ מכוון. בנוסף, תודה על השאלה ששאלת ובעקבותיה פרסמתי את המאמר בבלוג!

    יעל יקרה - תודה לך על הערכה והאהבה! הכניסה למגירות חיינו לעולם אינה נגמרת ואנחנו נכנסים כל פעם יותר לעומק ומקלפים שכבה נוספת. זה קסם.

    השבמחק
  8. איילת יקרה!
    לצערי הגעתי אלייך מאוחר מידי. אחרי שחליתי בסרטן.
    וגם אצלי השינוי היה קל מאוד, כמו אצל אביך.
    הלמה שלי הוא הרצון שלי לחיות. פשוט לחיות. לתת לגוף את הכלים להרפא ולהילחם במחלה.

    השבמחק
  9. יקרה,
    אף פעם זה לא מאוחר מדי. למזלנו הגוף שלנו הוא מדהים, ודינמי ודברים קורים כל הזמן ומשתנים. הסרטן מהווה עבורך איזשהו שעור שהיה עלייך ללמוד. ברגע שתביני מהו ותלמדי ממנו, הסרטן יעלם. הוא מהווה איזשהו תמרור עצור.
    ה"למה" שלך חזק מאוד - הרצון לחיות. רבים פשוט ויתרו מראש על החיים ולכן לא החלימו אף פעם. כשהרצון לחיות הוא אמיתי ומגיע מבפנים כבר 50% נעשו לכיוון ההחלמה.
    אני מאחלת לך המון בריאות
    איילת

    השבמחק