יום חמישי, 13 באוגוסט 2009

מה האוכל במטוס גרם לי לומר לכם? או מהו חוק ה- 80/20?

בזמן שקיבלתי את ארוחת הצהרים במטוס, ארוחה שאי אפשר להגדיר אותה כבריאה כל כך, הבנתי משהו חשוב שרציתי להעביר לכם.
נכון שתזונה נכונה וטבעית היא הדבר החשוב ביותר לבריאות, אבל לעיתים, התנהלות החיים לא כל כך מאפשרת לנו לאכול בריא (למשל כשאנחנו נמצאים במטוס ואין לנו מקרר עם כל טוב בריא בהשג יד).
אז מה קורה? מה עושים?
האם כל מה שעשינו עד היום, ההקפדה שלנו ושמירה על הגוף והבריאות ירדו לטמיון?
כאן נכנס חוק ה- 80/20.
הסתכלו בסרטון הבא ורק אח"כ המשיכו לקרוא את המאמר:






זכרו שחוק ה- 80/20 הוא רק עבור אלו שאין להם בעיה רפואית כלשהי שמחייבת 100% מהזמן תפריט מיוחד.

כאשר אוכלים רוב השנה אוכל בריא ונותנים לגוף את כל המינרלים, ויטמינים, חלבונים, פחמימות ושומנים נכונים, הגוף הופך לחזק ובריא. כל המערכות פועלות ביעילות כולל מערכת החיסון שהינה החשובה ביותר לשמירה על הבריאות. ואז, כאשר הגוף בבסיסו חזק ונקי מכל מיני רעלנים, ובמקרה אוכלים אוכל שאינו בריא ומכיל רכיבים שאינם בריאים ביותר כמו כימיקלים (חומרים משמרים, צבעי מאכל וכו'), יהיו לגוף את הכלים, המערכות והאנרגיה להתמודד עם מאכלים אלו ולנקז אותם ביעילות מהגוף.
אם אנו לא שומרים על חוק ה- 80/20 ואוכלים בעיקר מזון מזיק כל השנה, הגוף יהיה עמוס ברעלנים, דבר שימנע ממנו להתמודד ולנקז ביעילות רעלנים אלו החוצה. הגוף, שאינו מקבל את הרכיבים התזונתיים שהוא זקוק להם, נחלש ומפתח מחלות.

גם כאן בטיול שלי אני מתייחסת לחוק ה-80/20 ומשתדלת, כל פעם שמתאפשר לי , לעשות בחירות בריאות יותר.
לדוגמה, ביום הראשון לטיול הגענו למלון ב- 01:30 בלילה כך שבבוקר היינו חייבים לאכול את ארוחת הבוקר שהיתה במלון, כי לא היינו מצויידים במשהו אחר. אם אי פעם אכלתי ארוחת בוקר לא בריאה, זה היה הרגע. מלבד בייגל וחמאה לא היה כל כך מה לאכול (וזה עוד היה החלק הבריא בארוחה). כמובן שאחרי ארוחה כזו ואחרי לילה כמעט בלי שינה, הרגשתי מחוסרת באנרגיה. התחנה הראשונה שביקרתי בה הייתה חנות הטבע whole food, שרק ביקור בה הוא חוויה בפני עצמה. שפע של אוכל מדהים ובריא. כמובן שקנינו פירות אורגניים מאוד מיוחדים (תותים, דובדבנים, תפוחי עץ, ענבים שחורים מיניאטורים מסוג שמפנייה ואננס טרי), יוגורט עזים, גרנולות מיוחדות (יש כזה שפע חבל"ז). הילדים ביקשו חומוס (אורגני) ופיתות (כמובן מקמח מלא) ועוד דברים טעימים אחרים. למחרת, ארוחת הבוקר נראתה אחרת:



מעבר לכך, רוב הארוחות שלנו הן במסעדות, וגם שם אפשר לעשות בחירות כל כך טעימות ובריאות, בלי להרגיש שיש צורך לוותר. ואם קרה, ובד"כ קורה, שיש צורך לאכול ארוחה שאינה בריאה (כמו פיצה דומינוס שהיוותה ארוחה בערב הראשון),
ממש לא קרה כלום כי חוק ה- 80/20 הוא לטובתי.

המון בריאות
איילת

להרשמה לקבלת מתנה ותכנים יוצאי דופן - לחץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה