יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

עקרון המפתח לתזונה בריאה - שנהיה לראש ולא לזנב


הברכה שאנו מברכים על שולחן החג "שנהיה לראש ולא לזנב" מהווה עיקרון חשוב אצלי בכל הגישה לתזונה בריאה.
לטאה יכולה להסתדר בלי זנב, אבל לא נראה לי שתוכל להמשיך לחיות בלי הראש...וגם אנחנו...
למרות שלפעמים נדמה לי שחלק מהאנשים חי בלי הראש...
הראש הוא החלק העיקרי בגוף, החשוב, השולט, החושב.
כשאני שומעת את הביטוי "שנהיה לראש ולא לזנב" זה מיד מתחבר לי לסיבות הרבות שבעטיין אנשים אינם שומרים על בריאותם.
מיום ליום אנו פוגשים עוד ועוד אנשים עם עודף משקל (אפילו מגיל צעיר) ובבעיות בריאותיות משמעותיות מאוד, שאחוז גבוה מהן היו יכולות להימנע רק אם היו שומרים יותר על הגוף שלהם.
אנשים רבים מתייחסים לגוף שלהם כמשהו שולי, שאינו חשוב ומצפים שיאפשר להם תמיד לפעול בשיא האנרגיה, המרץ והבריאות. הם מספקים לגופם דלק גרוע (פיזי ומנטלי), בקושי מפעילים את השרירים, לא נותנים לו מנוחה טובה ודורשים ממנו שיעבוד ויספק את הדרישות כל פעם שנדרש, ללא הפסקה.
ואז הגוף קורס כי הוא חייב פסק זמן. בהתחלה הגוף קורס בקטנה – שפעת, כאב גרון, כמה ימים של חום גבוה, כאבי ראש או מיגרנות, ולפעמים בצורה חזקה יותר – סוכרת, שומנים בדם, סרטן, בעיות לב וכלי דם ועוד.
כל בעיה, כל תופעה גופנית, ולא משנה באיזו עוצמה מגיעה, מהווה תמרור עצור. יש לעצור ולהבין שעשינו משהו לא בסדר. עשינו משהו לא בסדר שבעקבותיו הגוף לא הצליח לשמור על תקינותו.
הגוף, אם ניתנים לו התנאים הנכונים, יהיה בריא. יש בו מנגנונים שישמרו עלינו בריאים. אנחנו לא אמורים להיות חולים. אנחנו יותר מדי מאשימים את הסביבה במחלות שלנו – וירוסים, חיידקים ועוד ומנסים להסתמך על ריפוי חיצוני – תרופות וחיסונים.
אם ניתן לגוף את התנאים הנכונים – תזונה נכונה, חשיבה בריאה, פעילות גופנית, שינה טובה, הגוף ידע לשמור על עצמו לבד ולא יזדקק לשום תמיכה חיצונית.
העניין, שרוב האנשים מתייחסים אל הגוף שלהם כזנב, ולא כראש. כמשהו שולי ולא כדבר החשוב ביותר שקיים עלי אדמות. הם מטפלים יותר במכונית שלהם מאשר בגוף שלהם. ואז, כאשר הגוף מרגיש שזהו, הוא כבר לא יכול יותר להמשיך באורח החיים הזה, מתפתחת מחלה.
שימו לב שבזמן מחלה אנחנו משנים לגמרי את אורח החיים – לא הולכים לעבודה, נחים, בקושי אוכלים וכל היום ישנים. זה לא סתם. זו בדיוק היתה המטרה של הגוף כאשר התפתחה בו המחלה – צריך לשנות! משהו שעשינו לא היה נכון!
זכרו – הגוף שלכם הוא הנכס החשוב ביותר שלכם והתייחסו אלי כך. בדקו באמת אם אתם מתייחסים אליו כראש או שאתם מתייחסים אליו כזנב. כמשהו שמוביל או כמשהו שנגרר, כמשהו החשוב ביותר או כמשהו שולי.
שתהיה שנה מלאת בריאות
איילת
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

לקבלת מתנה - המדריך השלם לתזונה בריאה:http://www.healthyfamily.co.il/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ד"ר איילת רוזנפלד PhD משפחה בריאה - תזונה טבעית לילדים והורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה