יום שני, 14 בספטמבר 2009

ארבעה טיפים - לאכול בחגים ולשמור על הבריאות

האוכל מהווה מרכיב מרכזי במהלך החג.
לפעמים לא מפסיקים לאכול...
לכן, ריכזתי כמה טיפים שיעזרו לשמור על הבריאות (והשפיות) במהלך החגים:
1. החליטו שכל ביס נחשב. חוש הטעם מהווה את הסיבה הראשונה לכך שאנחנו אוכלים. זה בדיוק המפתח לאכילה בריאה יותר בחיים. הפסיקו לאכול עם נקיפות מצפון (כי הרי תאכלו בכל זאת מהעוגה שאתם אוהבים). נקיפות מצפון, והחלטה להימנע מדברים, יגרמו בסופו של דבר להתנפל על העוגה ולאכול את כולה. במקום מניעה, החליטו לאכול פרוסה אחת דקה, במקום את העוגה כולה. כדי ליהנות לגמרי מטעמו של האוכל, התענגו על כל ביס.

אבל צריך לזכור משהו אחד – החליטו מה מתאים לכם ועמדו מאחורי ההחלטה. מאוד קל להיסחף ולשכוח מההתחייבות שהתחייבנו לעצמנו. ז"א שאם החלטתם לאכול מנות קטנות, עמדו בהחלטה שלכם, אם החלטתם לא לאכול קינוחים – עמדו בהחלטה, אם החלטתם לטעום ביס מכל דבר – אל תיקחו שני ביסים ואם החלטתם שאתם אוכלים בחג בלי חשבון, נהנים ולא רוצים לחשוב על בריאות , עשו זאת בלב שלם ואל תרגישו לרגע נקיפות מצפון. ולכן, ההחלטה שלכם צריכה להיות חכמה ולא כזו שגורמת לכם תחושה של פספוס, החמצה ונקיפות מצפון.

2. שדרגו את המתכונים האהובים עליכם. את רוב המתכונים שאתם אוהבים ניתן לשדרג ולהכין בצורה בריאה הרבה יותר. בעבר כתבתי מאמר שמדריך מה להחליף במה, תוכלו להיעזר בו. מעבר לכך, בשר אדום החליפו בהודו אדום, השתמשו יותר בעוף, הימנעו מסלטים קנויים ותעשייתיים ושלבו הרבה ירקות בארוחה.

3. בחרו בחכמה את הנשנושים בין הארוחות. לנשנושים יש שני תפקידים חשובים באורח חיים בריא. כאשר בוחרים אותם בחכמה הם מהווים דרך מעולה להוסיף עוד ערך תזונתי לגוף ובנוסף הם מחזיקים אותנו בין הארוחות שלא נאכל שטויות. בחרו בחכמה, למשל – פירות, ירקות, אגוזים, שקדים וגרעינים לא קלויים ולא מומלחים.

4. צורת הבישול וכלי הבישול קובעים מאוד. מלבד השימוש ברכיבים איכותיים כמו שמנים מכבישה קרה, דגנים מלאים ועוד, יש לשים לב לצורת הבישול וכלי הבישול. לגבי צורת הבישול – אנחנו יודעים – פחות לטגן, יותר לבשל ולאפות. לגבי כלי הבישול – עצם האירוח בחגים גורם לנו להשתמש המון בכלים חד פעמיים. מעבר לפגיעה החמורה באיכות הסביבה, צריך לזכור שבישול בכלי האלומיניום פוגעים מאוד בבריאות. מחקרים מצאו משקעי אלומיניום במוחם של חולי אלצהיימר. אלומיניום נכנס למערכת הלימפה ועובר דרכה לכל הגוף. מסוכן – אל תשתמשו. אז יהיו קצת יותר כלים לשטוף , לא קרה כלום.


שתהיה שנה מלאת בריאות, שמחה ואהבה
איילת

תגובה 1:

  1. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    השבמחק