יום חמישי, 22 במרץ 2012

נוסחת ההצלחה לכל דבר בחיים

בשבוע האחרון השתתפתי בכמה ארועים יוצאי דופן ועשיתי משהו פשוט משוגע...
זה התחיל ביום חמישי שעבר כאשר השתתפתי בסמינר של ג'נט אטווד The Passion Test, ואח"כ 3 ימים של כנס עסקי ענק הנקרא "תאוצה עסקית 2012" שאירגן אמיר הרדוף עם יותר מ-350 בעלי עסק מוכשרים.
באחת מהשלבים בכנס נתן לנו אמיר את נוסחת ההצלחה לכל דבר בחיים, ובסופה, כדי להראות לנו שהשלבים עובדים בכל דבר, היינו צריכים לשבור קרש במכת קראטה.
זו לא היתה הפעם הראשונה שעשיתי את זה, אבל הפעם זה היה ממש שונה. למה?
לפני שלוש שנים שברתי כבר קרש כך במכת קראטה. אז זו היתה הפעם הראשונה שלי.
שנה לאחר מכן היתה לי הזדמנות נוספת ושברתי שוב.
לאחר ששברתי את הקרש בפעם השנייה, אמיר הרדוף, המנטור היקר שלי, ניגש אלי ואמר לי שזו לא חכמה. כבר עשיתי את זה בעבר, אז זו לא חכמה שאני עושה זאת שוב. הוא טען שאני צריכה לאתגר את עצמי, ללכת שלב קדימה ולשבור שני קרשים יחד. הוא לקח אז שני קרשים, החזיק אותם ואני ניסיתי לשבור.
נתתי מכה, ועוד אחת ועוד אחת, והקרש לא נשבר. לא הצלחתי.
אבל אני המשכתי לנסות. ועדיין לא הצלחתי.
כך עברו לפחות 10 דקות בהן אני מכה בקרשים וכלום לא קורה. היד שלי הפכה לכחולה והתנפחה מכאבים. ואמיר עומד מאחורי הקרשים וממשיך לעודד ולתמוך ולתת מילים חמות ולעזור לי לא לוותר. ואני לא ויתרתי.
אחרי הרבה זמן (אני לא יודעת בדיוק כמה זמן עבר, אבל לפי הכחולים שהיו לי על היד אני יודעת שזה היה ארוך...) הקרשים סוף סוף נשברו ואני הייתי בעננים. הצלחתי!
ואז הגיעה ההזדמנות כבר השנה, ואני כבר מראש לקחתי שני קרשים וניגשתי אל אמיר שיחזיק ויעודד ויעזור לי לשבור אותם.
הפעם זה היה אחרת. לא אגלה לכם כמה זמן לקח לי הפעם, תצטרכו לראות לבד. הנה:



אז מהי הנוסחה להצלחה לכל דבר בחיים? ואיך זה מתחבר לבריאות?
1. דיוק הוא עוצמה - מה זה אומר? שאנחנו חייבים לדעת בדיוק מה אנחנו רוצים. למשל - לשקול 65 ק"ג, להביא את רמת הסוכר בדם ל- 80, להיות מסוגלים לרוץ 10 ק"מ מבלי להפסיק, רמה תקינה של כדוריות דם לבנות בבדיקות הדם וכו'. למה? מכיוון שברגע שאנחנו מדוייקים במה שאנחנו רוצים, אנחנו מוצאים דרכים שעוזרות לנו להשיג את זה.
2. דע את ה"למה" שלך - מה זה אומר? שאם לא נדע למה אנחנו רוצים את מה שאנחנו רוצים, אנחנו לא נשיג אותו. ויותר מכך, אם הסיבה להשגת הרצון שלנו לא מספיק חזקה, המכשול הראשון שיעלה בדרך יגרום לנו לוותר. אני רוצה לתת לכם דוגמה אישית שלי. לי חשוב להיות בריאה ומלאת אנרגייה. למה? ישנם שני דברים החשובים לי במיוחד. האחד והחשוב לי ביותר הוא הילדים שלי וכדי שאוכל להיות כאן עבורם, לתת להם את הכלים הנכונים ביותר לחיים, ללמד אותם, לתמוך בהם ולעזור להם להיות מבוגרים מאושרים שמגשימים את עצמם אני חייבת להיות בריאה. השני הוא לחיות את החיים. אחד הדברים החשובים לי ביותר הוא לחיות את החיים. להנות. לטייל, לשמוח, לתת, לאהוב, לעשות שינוי, לעזור לאחרים לחיות באמת ועוד. אם אני לא אהיה בריאה, לא אוכל להגשים כל זה. לא אוכל באמת לתת מעצמי. שני אלו גורמים לי לעשות לפעמים גם את הדברים שהם לא תמיד נוחים לי (למשל לקום ב-4:30 בבוקר ולעשות יוגה), אבל הכרחיים כדי שארגיש טוב ואהיה מלאת אנרגייה.
3. ריכוז מאמץ - למה? כדי לא להיות מוסטים לכיוונים שונים שירחיקו אותי מהיעד. אם אני רוצה לרדת במשקל, אני חייבת לרכז את כל המאמץ ואת כל תשומת הלב בכך. אם אני רוצה שרמת הסוכר בדם תרד, אני צריכה להתמקד ולהתרכז רק בזה כדי להביא את התוצאה הנכונה. זה לא יקרה כדרך אגב.
4. למדוד את התוצאות - שלב שהוא חובה כדי להשיג כל דבר. כדי לדעת אם הדרך שבחרתי היא נכונה אני חייבת למדוד ולראות מה קרה. אם החלטתי לרדת במשקל 10 ק"ג והתחלתי לאכול נכון ואחרי חודשיים ראיתי שכמעט שום דבר לא יורד, סימן שיש לשנות משהו נוסף בדרך. אם לא אמדוד ואהיה עם אצבע על הדופק, לא אדע אם אני מתקדמת בדרך הנכונה.
5. מה לעשות כשמה שעשיתי לא עובד? ממשיכה שוב ושוב. בודקת אם הדרך נכונה. מתייעצת עם מומחים, מנתחת את התוצאות וממשיכה למצוא את הדרך הנכונה ולא מוותרת על היעד.

כתבו לי כאן למטה, אשמח לשמוע מכם מה דעתכם.
סופשבוע נפלא
איילת

12 תגובות:

  1. איילת הדגמת הלכה למעשה שההצלחה נובעת מ 5 התובנות והיישום שלהן. כל הכבוד
    תודה על המיקוד מחדש והשיתוף האוטנטי למה חשוב לך להיות בריאה וחזקה.
    לוקח ומבצע !

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה איציק.
      לבצע זה הדבר החשוב ביותר
      איילת

      מחק
  2. שניים ביחד ובכזאת קלות? כמו שהבן שלי אומר "קלולה". את נהדרת, נחושה, וזה ניכר בכל מה שאת עושה. גם אני עברתי חוויה טובה, בסדנה של אנתוני רובינס באיטליה, כשהלכתי לראשונה בחיי על גחלים לוחשות. תחושה מדהימה שהכל אפשרי- אבל באמת!!! שמחה לאחר אותך אצלי באירוע "מגיע לך יותר" ב 30/4 בבית ציוני אמריקה, שבו ניתן ערך למאות נשים, שרוצות לצמוח ולשנות את חייהן לטובה בתחום הצמיחה האישית, הבריאות והכסף. מוקירה ומעריכה. אורלי בר-קימה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אורלי.
      באמת התחושה שהכל אפשרי היא מדהימה.
      מחכה מאוד להתארח בארוע שלך, יהיה מדהים
      איילת

      מחק
  3. אכן הוכחת שיש תוצאות לנחישות כל הכבוד!

    השבמחק
  4. איילת יקרה,
    מסכימה לגמרי. אשמח לקבל ממך המלצה על מסגרת בה אוכל לברר באופן מדוייק ונקודתי את הרצונות שלי, ישנם מקומות בחיי בהם אני מרגישה שאיני מדוייקת די ולכן גם נטולת אסטרטגיה. ביום יום משדלת לפעול כך אולם לא מספיק מדוייקת.
    כמו כן, אני מאוד אוהבת את האתר שלך והתכנים במיוחד בשל האופן הברור בהם הם מועברים עם לב פתוח ורצון אמיתי לחלוק.
    יישר כוח אחד גדול!!!!
    עו"ד הדר אורן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הדר יקרה,
      תודה על השאלה ותודה על המילים החמות.
      זה תהליך שיש לעבור ולפעמים לוקח זמן לחדד ולמקד.
      אני עושה ועשיתי כמה דברים. דבר ראשון ממליצה לך לכתוב יומן ובו לכתוב כל יום מה את מרגישה ולנתח. מה גורם לך להתלהב, מה גורם לך להתרגז, לשמוח, להיות מתוסכלת וכו' וממש לנתח לעומק למה את מרגישה כפי שאת מרגישה ובמשך הזמן תרגישי איך את הופכת לממוקדת יותר.
      מעבר לכך אני עברתי את סדנת קוד המנצח. התהליך שם מכוון אותך לרצונות שלך באופן ברור. ערן שטרן הוציא עכשיו ספר שנקרא "להגשים" ויש לו ערכה שנקראת "השגת היעדים" יכול להיות שגם יכולים לעזור לך. ממליצה גם על הספר של ג'נט אטווד The Passion Test גם שם היא מעבירה את הקורא תהליך מובנה ומרתק. אלו הדברים שאני עברתי ולכן יכולה להמליץ.
      בכל מקרה היי פתוחה והשאירי את השאלה הזו במודעות שלך כל הזמן, התשובה תגיע.
      המון הצלחה
      איילת

      מחק
  5. איילת זה נכון מאוד עניין המיקוד המדוייק ועניין הלמה כשהוא ברור לנו אנחנו יכולים להתמודד עם הקשיים בדרך תודה על התזכורת והמשיכי להעלות דברים כלכך מעניינים וחשובים לאתר תודה רבה .
    אסתר

    השבמחק
  6. איילת היקרה, מה שלומך?

    נפגשנו בסמינר המדהים של ג'נט אטווד.
    מצטרף להמלצתך לקרוא את הספר של ג'נט
    אטווד the passion test, כל כך התלהבתי
    מהמסר,עד שנסעתי לארה"ב והוכשרתי ע"י ג'נט
    להעביר את הסמינר שלה בארץ.
    מחכה למפגש הבא שלנו,מבטיח להביא נבטי ברוקולי...

    משה גור
    http://www.thepassiontestisrael.com/home

    השבמחק
  7. קשה כל כך לפעמים אתה נילחם בשיניים והעסק תקוע לגמריי מנסה ככה ומנסה אחרת וכלום .
    זה כל כך מתסכל שכבר שנתיים אני חושבת לסגור את העסק או למכור ועדיין אני לא מוותרת אבל עד מתי אני אלחם על העסק הזה?

    השבמחק