יום שבת, 13 בפברואר 2010

אהבה ובריאות

יום האהבה הבינלאומי, 14.2.2010, התמזג השנה יחד עם יום המשפחה, ל' בשבט - שילוב מקסים.
מה יכול להיות מתאים יותר מאשר חיבור בין משפחה ואהבה?
התנהלות מתוך אהבה אמיתית היא היחידה שמביאה לבריאות שלמה וריפוי. הסוד הוא באהבה אמיתית- אהבה שבאה עמוק מתוך הלב. אהבה שמגיעה ללא שיפוטיות, ללא ביקורת, ללא ציפיה. אהבה לעצמנו ואהבה לאחר.
כהורים קל לנו להרגיש אהבה מסוג זה לילדנו. לא משנה כמה נכעס ולא משנה מה יעשה הילד, האהבה תשאר ותתעצם עם השנים.
לגבי עצמנו זה כבר סיפור אחר.

 בספרו "שיחות עם אלוהים" אמר ניל דונאלד וולש:
"כל מחשבה אנושית וכל מעשה אנושי מבוססים על אהבה או על פחד. כל עשיייה של אדם מבוססת על אהבה או פחד, לא רק המעשים הנוגעים ליחסים אישיים. החלטות המשפיעות על עסקים, על תעשייה, על פוליטיקה, על דת, על חינוך הנוער, על סדר היום בנושאים חברתיים, על היעדים הכלכליים של החברה, על בחירה בין חלופות שעניינן מלחמה, שלום, התקפה, הגנה, תוקפנות, כניעה, הכרעות אם לחמוד או לוותר, לחסוך או לחלוק, להתאחד או להתפצל - כל החלטה שקיבלת מתוך בחירה חופשית נובעת מאחת משתי המחשבות היחידות הקיימות: מחשבה של אהבה או מחשבה של פחד.
פחד הוא האנרגיה אשר מכווצת, סוגרת, מכנסת, בורחת, מסתירה, צוברת, פוגעת.
אהבה היא האנרגיה אשר מרחיבה, פותחת, שולחת, נשארת, מגלה, משתפת, מרפאת.
כל מחשבה, כל מילה וכל מעשה של בן אנוש נעוצים באחד מהרגשות הללו או במשנהו. נתון לכם חופש הבחירה בין השניים האלו."
מה הקשר בין בריאות ואהבה?
לואיז היי , ד"ר ברני סיגל, לסטר לבנסון, הם חלק קטן מאוד מאנשים שלקחו על עצמם ללמד את העולם על אהבה אחרי שעברו מחלה קשה בעצמם או שטיפלו בחולים והבינו שהמרפא היחידי הוא אהבת העצמי. תחושה עזה של הערכה.
ישנם דרכים רבות בהם אנו לא אוהבים את עצמנו: נוזפים בעצמנו ומבקרים ללא הרף, מזיקים לגוף בעזרת אוכל רע, סיגריות, סמים, אלכוהול, מאמינים שאיננו ראויים, יוצרים מחלות וכאב, מהססים לעשות דברים שיועילו לנו, מושכים אלינו בני זוג שמזלזלים בנו ועוד ועוד ועוד...

דאגה, שנאה, חרדה, מרירות, קוצר רוח, רדיפת בצע, רוע לב, בקורתיות והאשמה - כולם נגזרות של הפחד. כולם תוקפים את הגוף ברמת התא. בתנאים אלו לא יכול להיות גוף בריא. כל רגש הנובע מפחד ונשאר לאורך זמן יביא בהכרח למחלה גופנית.
זה מדעי. כל רגש יוצר בגוף חומרים כימיים אשר יכולים לעורר את הגוף (שמחה, צחוק וכו') או לדכא את הגוף (כעס, לחץ, פחד). החומרים שמדכאים, שנמצאים לאורך זמן בגוף ולא מתפרקים, מאותתים בשלב מסויים לתא ובשרשרת של תהליכים יוצרים שינויים בדנ"א שלנו, ובעקבות כך נוצרת מחלה. חומרים אלו מפריעים לחומרים מזינים להיקלט ולהכנס לתא.
לכן, לא משנה כמה נאכל בריא או כמה פעילות גופנית נעשה, אם לא נעבד את הרגש, לא נמנע מחלה.

זכרו, כל מחלה נבראת קודם כל בשכל. ניתן להביא מרפא לבעיות בריאותיות או למנוע התפתחות בעיות חדשות ע"י שינוי החשיבה, ע"י עיבוד הרגש שהביא לבעיה הבריאותית.

אז מה לעשות?
התייחסו ברצינות לרגשות שלכם ואל תתכחשו להם. נסו להבין מה אתם באמת מרגישים בסיטואציה מסויימת. אני  מאמינה מאוד בטבע, בשלמותו של הטבע. הטבע הוא כל כך מושלם וכל כך חכם ובוודאות לא היה נברא דבר אם לא היה לנו צורך בו. קיבלנו רגשות כמו כעס, עצב, חרדה וכו' והם לא נמצאים כאן סתם. הם נמצאים כאן על מנת לכוון אותנו בבחירות שלנו ובמחשבות שלנו. הם כאן כדי לגרום לנו להבין איה צורך חסר בחיינו. אם אנו מרגישים כעס, יש להבין למה הכעס עלה ומה חסר לנו שהביא לכעס הזה - בטחון? הבנה? פחד?
בדקו את הרגש בכל סיטואציה. רגש של פחד מראה על חוסר מסויים וזה הזמן להבין איך למלא אותו. רגש הנובע מאהבה מראה לנו שאנו נמצאים במסלול הנכון.
המטרה, להרגיש אהבה בכל רגע וכל חלק מחיינו.

כמו תמיד אשמח לקבל תגובות מכם כאן למטה - ספרו לי מה אתם חושבים על הנושא, חוויות, התלבטויות, הערות או כל דבר שעולה על דעתכם.


עם המון אהבה ובריאות
איילת

6 תגובות:

  1. איילת בוקר טוב,
    כל כך נכון, מדוייק ואמיתי מה שכתבת וביחד עם זה כל כך לא פשוט לביצוע. כיצד ניתן בכלל להודות בפני עצמנו כי קיים פחד כלשהו בחיינו ??? וכיצד מתמודדים עם ההבנה הזו?
    רחל

    השבמחק
  2. איילת בוקר אור,

    ובכן, אני מאמינה בעיבוד הרגש על מנת להקשיב מה הגוף אומר, זה תהליך כל כך מורכב ארוך ויחד עם זאת לפעמים כה פשוט שאני לומדת וחווה אותו בשנה האחרונה,
    הארת את תשומת ליבי והזכרת לי דברים חשובים שתמיד חשוב להיזכר בהם,
    בדיוק סגרתי שבוע קשה שבו כל אחד חי בנפרד - הרגש, הגוף ואני.

    תודה,
    חג אהבה שמח

    עדי

    השבמחק
  3. רחל יקרה,
    השלב הראשון כמו שכתבת הוא אכן להודות בפני עצמנו שאכן קיים פחד כלשהו. ברגע שהעלנו אותו לפני השטח, הוא יתחיל להתמוסס.
    ההתמודדות עם ההבנה היא בלהכיר שמותר שיהיה לנו פחד, ולהסתכל לו בעיניים. בסוף הוא יעלם.
    רובין שארמה אמר "הבינו את האנטומיה של הפחד. זוהי היצירה שלכם. הדברים שאנחנו חוששים מהם אפילו לא מתרחשים באמת. אז למה להניח לפחדים לשלוט בחייכם?"

    איילת

    השבמחק
  4. עדי יקרה,
    נפש האדם היא מורכבת, אבל הפתרון בד"כ הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לנו.
    הזמן בו הרגש, הגוף ואנחנו חיים בנפרד הוא זמן קשה. לצערי הרבה מהאנשים מעבירים כך חיים שלמים.
    ישר כח על המודעות והפתיחות בשילוב בניהם.

    איילת

    השבמחק
  5. איילת,
    פוסט מקסים וכל כך נכון...
    אני מתחברת לכל מילה.
    שירי

    השבמחק
  6. איילת, את צודקת וכל מלה שלך יהלום אבל גם את יודעת שהכעס אינו קשור רק בנו עצמנו בגופנו- זה לרוב בא מבחוץ, באינטראקציה עם זולתנו, אם בתוך המשפחה ואם מאנשים זרים לחלוטין שיכולים להכעיס מאד. מה עושים אז, איך ניתן לדכא כעס שמדיר שינה מעינינו וכאשר זה קורה לעתים קרובות ברור שזה משפיע על הבריאות אז מה עושים?

    השבמחק