יום שבת, 20 במרץ 2010

מה גורם לאדם לקום בוקר אחד ולהחליט לשנות אורח חיים?


במהלך היומיום, במסגרת העבודה שלי, שואלים אותי פעמים רבות מה גרם לי לעבור לאורח חיים בריא ואיך עשיתי את זה.
אני שומעת התנגדויות רבות לשינוי. אני חושבת שכבר שמעתי הכל -
כמה זה קשה לשנות,
            שהבעל לא מוכן,
                     שהילדים לא אוהבים,
                               שאין זמן להכין,
                                          שאוכל בריא הוא יקר,
                                                    שאורז מלא הוא לא טעים,
                                                                שלא יודעים איך להכין,
שאי אפשר לסמוך באמת על המגדלים האורגנים,
        שאם לא עושים שינוי קיצוני לא שווה לעשות שינוי בכלל
                       ועוד ועוד ועוד...
                             אין סוף של התנגדויות.

שמתי לב שבד"כ אנשים משנים את ההרגלים שלהם רק כאשר טראומה מתרחשת בחייהם או כאשר בעייה עומדת בפתח. אני זוכרת את אבי ז"ל, שהיה אדם מדהים ומיוחד, עישן שנים רבות ותמיד מצא את התרוץ למה לא להפסיק לעשן. היה לו תמיד קשה מאוד להפסיק לעשן. כאשר בישר לו הרופא שהוא סובל ממחלת לב קשה, הוא הפסיק לעשן באותו הרגע. פתאום, כשהחיים מוטלים על הכף, זה היה קל.
התחלתי לחשוב בזמן האחרון הרבה על השינוי שעברתי. מה בדיוק גרם לי לעבור לאורח חיים בריא? למה החלטתי לעשות שינוי ומה הניע אותי לעשות פעולות בכיוון? איך עשיתי את השינוי? איך קרה שבני הבית הצטרפו אלי לדרך?
הרי אני לא שונה מאף אחד מכם. אני בדיוק כמוכם, אז מה היה לי שעזר לי בדרך?
והבנתי שהתשובה לכל השאלות האלו היא מודעות וידע.
התחלתי פשוט לקרוא ומתוך הספרים גיליתי עולם חדש שלא הכרתי. צברתי הרבה ידע וכשגיליתי דברים חדשים כבר לא הייתי מסוגלת לחזור אחורנית. הבנתי פתאום בדיוק את המשמעות של לאכול לחם לבן לדוגמה, ואחרי שהבנתי לא הייתי מסוגלת לתת לילדים שלי לחם לבן. הרגשתי שאם אעשה זאת אפגע בהם. הבנתי מה המשמעות של שמן שאינו נכון לגוף והרגשתי שאם אמשיך להשתמש בשמן המסוכן אני פוגעת בי ובמשפחתי.
אני עברתי את השינוי בהדרגה. כל פעם משהו נוסף, כל יום עוד צעד קטן.
אבל המשכתי להרחיב את הידע. קראתי אינספור ספרים, למדתי, השתתפתי בסדנאות, לקחתי קורסים התייעצתי עם מומחים והרחבתי את המודעות שלי בתחום. אני מעולם לא הפסקתי ללמוד. גם היום, אני רשומה לתוכניות שנתיות של הטובים ביותר שעוזרים לי עוד ועוד להגיע למקומות רחוקים יותר.

מה שקרה בדרך, בלי כוונה, מיגרנות חזקות שחייתי איתם כל חיי, ואפילו הביאו בשלב מסויים לשיתוק של חצי גוף, נעלמו.

היום אני יודעת שלכל דבר בחיים בו אני רוצה להצליח, או רוצה להתקדם לעברו, דבר ראשון עלי להרחיב את רמת המודעות שלי בתחום.
רמת המודעות שלנו קובעת בדיוק מה יהיו התוצאות אליהן נגיע. קצה הקרחון הבולט מעל פני הים הוא בדיוק רמת המודעות שלנו. אבל מתחת לפני הים קבור חלק כל כך גדול שאנחנו לא מודעים אליו ויכול לשנות לנו את החיים.

אורח החיים היום הוא מאתגר, בגלל כל הגירויים, האוכל המתועש, העומס היומיומי ועוד. לכן, אם אתם רוצים לעצום את העיניים ולהתכחש לבעיתיות, בתקווה ש"יהיה טוב" אין בעיה, אבל חשובה לכם הבריאות ואתם רוצים לדעת מה צריך כדי לעבור לאורח חיים בריא יש לכם שתי אפשרויות:
  1. ללמוד לבד - קראו בספרים, בדקו באינטרנט (רק שימו לב, באינטרנט יש לעיתים מידע מוטעה) 
  2. ללמוד ממי שכבר עשה זאת- קצרו תהליכים. אני עשיתי עבורכם את כל העבודה. את מה שלמדתי ב-6 שנים ריכזתי עבורכם ל-7 שעות בלבד.
ב-7 שעות בלבד אני מעבירה לכם כל כך הרבה כלים וידע דרך סרטים, הרצאות, פעילויות, תרגילים ועוד והכל במסגרת הסמינר "הנוסחה לחיים בריאים".

ב-9 לאפריל יהיה הסמינר ה-5 שאעביר. בסמינרים הקודמים כבר רבים הרחיבו את המודעות שלהם ובעקבות כך טיפלו בסוכרת, הורידו במשקל ועוד.
לכן, אם חשובה לך הבריאות שלך ושל משפחתך, אני מזמינה אותך להצטרף אלי.

זכרו!
השבוע ביום חמישי הקרוב, מסתיימת ההרשמה המוקדמת לסמינר:
לנרשמים עד ל- 25 למרץ 10% הנחה - רק 585 ש"ח בלבד למשתתף או 1100 לזוג.
לחברי המועדון "לבחור בחיים" 20% הנחה - 520 ש"ח בלבד למשתתף או 1000 ש"ח לזוג.
אם אתם רוצים להגיע עם קבוצת חברים/עמיתים ארגנו אותם ורכשו שולחן בסמינר (6-8 אנשים) במחיר מצחיק של 500 ש"ח למשתתף.
לפרטים היכנסו לקישור הבא:
http://www.healthyfamily.co.il/117036/seminar

אשמח לתגובות שלכם כאן בבלוג.

המון בריאות
איילת

5 תגובות:

  1. הכל נכון הייתי הדרך הזאת וחייתי בפונה ובכל המזרח 10 שני.אך היום המצב שלי הדרדר עד כדי הרזיה מפחידה י יש דברים שקשה לקום לחיים אחרי הרבה מכות כשה להיות רוחני ולתת וגם כשאני נותנת יש קרמה הפוכה ברץ וקורים לי רק בעיות קשות

    השבמחק
  2. הי איילת,
    אני אחרי 3 חודשים של תזונה של קנדידה. היא התאזנה פחות או יותר. רציתי קצת לשאול לגבי קמח תפ"א, קמח תירס, קמח מצות, כופתאות של פסח...האם כל הדברים האלה בריאים/אינם בריאים באופן כללי? האם מותר לסובלים מקנדידה?
    תודה מראש וחג שמח לכולם:)
    עינת.

    השבמחק
  3. זה לא בדיוק נכון ... אנשים מאוד מודעים לזה שעישון מזיק, ובכול זאת הם ממשיכים לעשן. איך את מסבירה זאת? 

    השבמחק
  4. הי עינת,
    התפריט לקנדידה צריך להיות מאוד מוקפד לפחות 3 חודשים ולהמנע כמעט לגמרי מפחמימות. קמח תפ"א, תירס ממש לא מומלצים. קמח מצות עדיף שלא, אם זה מלא אפשר מדי פעם. בכלל כל המצות והקמחים לפסח חייבים להיות מקמח מלא.
    חג שמח
    איילת

    השבמחק
  5. שלןם, מנסיוני עם קנדידה קמח אורז מלא וקמח קינוא לא גרמו לתופעות לוואי ונתנו לי את התשובה לצורך בפחממות. (יש פסטות מאורז וקינוא).
    בהצלחה דינה

    השבמחק