יום שני, 7 בדצמבר 2009

שמן, שומן, קלוריות וירידה במשקל

לכל מי ששאל, תהה, או קיווה, צר לי, אבל אני חייבת לומר על מנת להסיר כל ספק:
אין דבר כזה שנקרא סופגנייה בריאה!

סופגנייה אינה מזון בריא. לא משנה אם נכין אותה מקמח מלא, היא תשאר סופגנייה.
אם נאפה אותה היא בסך הכל תהפוך לחמנייה טעימה.

חשוב לזכור שאוכל בריא צריך לענות על שני קריטריונים: שכמות הרכיבים התזונתיים תהיה גבוהה מאוד וכמות הרעלנים תהיה קטנה (שואפת ל-0).
בסופגנייה הערך התזונתי קטן מאוד. לגוף אין הרבה מה לעשות עם קמח, סוכר, שמרים ושמן מזוכך.
ואם הסופגנייה מתועשת, כמות הרעלנים גדלה אף יותר.

כך שאנו לא יכולים לתרץ לעצמנו, בשום צורה שהיא, שסופגנייה היא בריאה. אין בה חלבון איכותי, שומן איכותי, ויטמינים או מינרלים. תכלס, הגוף לא צריך אותה.
נכון שאפשר להקטין נזקים ע"י הכנתה מרכיבים בריאים יותר - קמח איכותי ושמן מכבישה קרה.

העניין הוא שלפעמים אמנם הגוף לא צריך, אבל הנפש צריכה.
אני חושבת שלמדתם להכיר אותי קצת, ולמדתם להכיר את הגישה שלי, שאינה קיצונית, שאומרת, שאם אין בעייה בריאותית שמחייבת תזונה קפדנית מסויימת, ואם 80% מהזמן שלנו אנחנו אוכלים אוכל בריא, לא יקרה כלום אם נאכל  סופגנייה אמיתית. בשביל הנפש. ואני מבטיחה לכם, שאם לא נהפוך את עניין הסופגנייה לסוגייה ונגביל את עצמנו, ונרגיש רגשות אשם על כל ביס, ונכעס על עצמנו שלא הצלחנו לעמוד בפיתוי, סביר להניח שהיא גם לא תמשוך אותנו כל כך.

יותר חשוב לי אורח החיים הקבוע, מאשר סופגנייה אחת בחנוכה. הרבה יותר חשוב לי שתלמדו הרגלי חיים לאורח חיים בריא, מאשר משהו רגעי וזמני בחג. את זה אני רוצה להעביר לכם. צורת חיים. גישה לחיים.
ועבור זה אני כאן עבורכם.

הסמינר "הנוסחה לחיים בריאים" נותן לכם כלים לחיים בריאים. במשך יום שלם, אתם תקבלו אינספור של כלים שביישומם החיים שלכם יכולים להשתנות.
הסמינר חוויתי מאוד, ומתגובות שקיבלתי נאמר לי שהיה כל כך מעשיר וכיף, שהזמן עבר בלי להרגיש.

הסמינר הבא יתקיים בחנוכה, 16.12.2009, בין השעות 08:30 - 16:30, בבית ציוני אמריקה, ת"א.

לפרטים נוספים:
http://www.healthyfamily.co.il/117036/seminar


לכבוד חנוכה ונס כד השמן הכנתי לכם סרטון קצר בו אני נותנת תובנות וכללים חשובים לגבי שמן, שומן, ועודף משקל.
הסתכלו:




אשמח לקבל מכם תגובות, כאן למטה,

המון בריאות
איילת

19 תגובות:

  1. איילת יקרה,
    קראתי על "הסופגניה הלא בריאה" וגם צפיתי בסרטון שלך על שמן ושומן. המידע אכן נכון יותר מזה המופיע במקומות אחרים, אבל עדיין לא עדכני מספיק לשנת 2010. רצוי לעדכן את הידע בנושאים הבאים:
    בטה-גלוקנים (סופגניות), אומגה 9 (סופגניות), קונפיטורות טבעיות/ביתיות (סופגניות), אומגה 6 (תכולה בשמנים שונים, עם בלי כבישה קרה, והשפעה על הבריאות), ההרכב הביוכימי של החמאה (הרבה הפתעות), קליית זרעים וכדומה (מזיק לא מזיק?).

    השבמחק
  2. הי איילת ,
    כרגיל תוכן יוצא מהכלל.

    הבעייה שאני הייתי שמח שטתפלי בה היא.
    שינוי הרגלי אכילה, אצלי זה מכה!

    חג סופגניות שמח ירון.
    משהו קטן לחג..
    כל הקטע הוא שגם אור קטן קטן קטן מאיר חשיכה שלמה, תחשבו על זה!

    השבמחק
  3. שירי לופוביץ8 בדצמבר 2009 בשעה 4:34

    איילת,
    יופי של סרט!
    ואת ממש צודקת לגבי הסופגניות ובכלל לגבי אוכל "לא בריא" - זה ממש לא נורא לצרוך אותו מידי פעם, אם רוב התזונה מתבססת על אוכל בריא.
    תמשיכי להעשיר אותנו בתכנים נפלאים לחיים בריאים!
    תודה :)

    השבמחק
  4. תודה רבה על הסרטון!
    :) וחג שמחח לכוולם!!

    השבמחק
  5. מאוד נהניתי מהסרטון הוא קולע וברור. את עושה סדר בעיניינים שנבין את הנזק והתועלת.
    תודה.

    השבמחק
  6. איילת היקרה,
    לא ניתן לראות את התגובות האחרות, משהו בפורמט של הדף לא מסתדר טוב והן ממוקמות בצדו השמאלי ומוסתרות.רציתי לשאול שמעתי ששמן קנולה הוא לא בריא כמו שחושבים הו אמיוצר מצמח שאינו מיועד למאכל אני כבר לא יודעת איזה שמן מלבד שמן זית אפשר לקנות אשמח לשמוע את עצתך

    השבמחק
  7. היי איילת,

    אין ספק שהעולם נראה אחרת לפני שהתחלת להעביר את הידע שלך, לפחות העולם שלי.

    כל הכבוד על ההתמדה, הנתינה, החשיבה, והגישה המופלאה שלך.

    אני גם יודעת שהמידע הזה חשוב מאד לפלח השוק עימו אני עובדת, אנשים לקראת פרישה ואחרי הפרישה, שכבר לא אוכלים בעבודה כל יום ורוצים לשמור על הבריאות.

    כמו תמיד, מאחלת הצלחה והנאה

    רונית בנארי
    http://www.newstarts.co.il

    השבמחק
  8. ננה חחיאשוילי1 בדצמבר 2010 בשעה 0:02

    נכון שחשובים יותר אילו 80% מזון אוכלים ושאפשר לאכול סופגנייה מידי פעם ולא צריך להיות קיצוניים מידי בקשר לאוכל.יחד עם זאת כשיש מודעות לצריכת מזון שמוסיף ערכים תזונתיים שהגוף צריך,,יודעים שסופגנייה ודומות לה אוכלים מידי פעם בשביל הנשמה ומחשיבים את זה באחוז הנכון.
    ננה חחיאשוילי.

    השבמחק
  9. תודה איילת!
    כתמיד מאירת עיניים ומודעות
    חנוכה שמח ובריא
    יעלה זאבי

    השבמחק
  10. שלום איילת,
    שמן מזוכך - הבנתי את המסר שרצוי לצרוך שמן לא מזוכך אבל איפה מוצאים כזה שמן (למעט שמן זית שיש בשפע) למשל שמן קנולה לא מזוכך, לא הצלחתי למצוא בשום מקום
    תודה,
    דורית חומסקי

    השבמחק
  11. בס"ד
    היי איילת
    את מדהימה ועושה עבודת קודש!
    לא היה לי מושג ששמן קנולה מזוכך הוא לא בריא
    ועכשיו אחפש את הקנולה בכבישה קרה
    תודה רבה
    וחג חנוכה שמח (-:
    מאיה

    השבמחק
  12. שלום איילת !
    התוכן כרגיל מעניין וחשוב!
    ומעבר לכך, אמנם נכון שקשה להאמין שאת הלכת לקנות את השמן והמרגרינה... אבל ההמחשה היתה חשובה מאין כמותה!
    ועוד משהו - היה נחמד ששמתם בצד הטוב הרבה אפשרויות, זה הוסיף נקודות לצד המנצח!

    השבמחק
  13. ומי ששונא סופגניות אבל אוהב לביבות? יש איזה מתכון מנצח ללביבה?

    השבמחק
  14. מצויין, נהנתי מאוד. רק חסרה לי ההתיחסות לכמות.
    דרך אגב יש שמן זית זך, אז עדיין צריך לשים לב וגם יש הבדל בין כתית לכתית מעולה. וגם לאופן השימוש בשמן (למשל טיגון) יש השפעה על איכותו, ויש שמנים שלא כדאי לטגן אותם.
    עדיין לא הבנתי למה לא כדאי לקלות אגוזים וזרעים והאם את כולם ללא יוצא מן הכלל?
    ובנוסף - גם דרך עיבוד הזיתים לפעמים הוא כימי ולכן משנה איזה זיתים קונים למאכל.
    חסרה לי גם ההתיחסות לחמאה ולמרגרינה מהזן החדש, נטול הטרנס. מה דעתך?

    השבמחק
  15. הי איילת.
    סרטון מקסים,הלוואי שיכולת לשדר זאת בטלויזיה כדי שעוד אנשים יפסיקו לקנות את זבל המזון שמציעים לנו השווקים.
    שאלה קטנה: האם יש שמן קנולה בכבישה קרה? פשוט לא ראיתי על המדפים.
    תןדה וחג שמח.

    השבמחק
  16. בחנויות טבע ניתן להשיג שמן קנולה בכבישה קרה

    השבמחק
  17. הי אילת,
    איזה שמן היית ממליצה לאפית עוגות ופשטידות?
    אנחנו שומרים מאוד על תזונה בריאה, אבל בכמויות שצריך בשביל אפיה אי אפשר להשתמש בשמן מאוד יקר..
    מה תאמרי?

    השבמחק
  18. הי איילת,מה קורה לשמן בכשיבה קרה שמחממים אותו? הוא לא מסרטן באותה המידה?

    השבמחק
  19. שלום איילת,
    אני מאוד מתעניינת במודעות שמוסיפה לבריאות בכל התחומים,
    צפיתי בסרטון ויש לי שאלה שחשבתי עליה רבות - והוא נושא האיפור והטיפוח.
    אני רואה שאת מאופרת ושאת משתמשת בלק לציפורניים.
    האיפור מסביב לעיניים והשפתון חודרים לגופנו, את השפתון מלקקים בכל פעם שמרטיבים את השפתיים כאשר אנחנו מדברים או אוכלים.
    הרבה מדברים על כך שיש לשים לב על חשיבות החומרים שאנו משתמשים ומכניסים לגופנו. אם לא מומלץ להשתמש בשמן קנולה המזוכך כי הוא עובר תהליך כימי, אז הייתי גם מסיקה ששימוש באיפור אינו בריא לנו. אני חיפשתי איפור ידידותי ולא מצאתי, הרכיבים של כל החברות זהים!

    השבמחק